torsdag 31 maj 2012

Vad som hände i Maj

Dags att summera månaden Maj.

Designcentrum besöktes bland annat av Svensk Form Jämtland, Filmpool, mediedesigner Robbin Beimark, Christine Hägglund från Peak Innovation och Jegrelius-gänget. Jag fick under månaden besöka Miljögiraff, ALMIs inkubator i Åre och Jamtli vårmarknad där jag pratade om Klurig naturlig design.

Svensk Form Jämtland har årsmöte på Designcentrum.
Efter mitt möte med Robbin Beimark kunde jag inte riktigt skaka av mig känslan av att nu har jag nog träffat ett geni... Här en av Robbins målningar.

Roliga sammanhang jag deltog i var workshop om design och turism, RUS(Regional UtvecklingsStrategi)-dagen och kursmoment på Högskolan i Skövde.

Vid vackra Silverfallen i närheten av Skövde letade vi nya lösningar till Klättermusens ryggsäckar.
Både Skövde Nyheter och TV4 rapporterade från kursen.
Resan tillbaka från Göteborg blev en dag senare än vi hade planerat, men man har ju haft värre nödarbetsplatser...

Jag var moderator på Jegrelius tredje workshop i projektet Referensmiljöer för framtidens produkter och fick ta del av helt fantastiska diskussioner och berättelser. I projektet deltar 20 alldeles otroliga företag och jag ska ge dem alla var sitt blogginlägg så småningom.

Per Simonsson från Sustainable Business Hub och Sven Wadman som är projektledare för projektet.
Utanför Clarion demonstrerade Anna Longueville sin senaste investering och det slutgiltiga argumentet för att bil i stan är helt överflödigt: En eldriven cykel med flak.
Innovatören Janne Thorsson fick genom en idébeskrivning till Almi stöd för att anlita Björn Alvtegen, teknisk designer.
Sådär ja, nu känner jag mig redo att kasta mig in i Juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar